overprikkeling Danny

Heb jij last van overprikkeling?

Veel mensen met een hersenaandoening hebben last van overprikkeling. Het kan leiden tot klachten als vermoeidheid, overgeven en hoofdpijn. Of het kan de klachten die je al hebt door een hersenaandoening erger maken. Hieronder lees je hoe je aan de slag kan gaan met je overprikkelingsklachten.

Wil je meer weten over overprikkeling?

Meer informatie over overprikkeling

Overprikkeling kan een grote invloed hebben op je dagelijkse leven. Wat is overprikkeling precies, wat is de impact en wat kun je eraan doen?

Persoonlijke ervaringsverhalen

Overprikkeling ziet er bij iedereen anders uit. Lees de verhalen van anderen en ontdek hoe zij met overprikkeling omgaan. Want je bent niet de enige.

Beluister podcast Tussen Je Oren

Hierin hoor je meer over de onzichtbare gevolgen van een hersenaandoening. Van elke aflevering is een prikkelvriendelijke variant beschikbaar.

prikkelplan

Aan de slag met jouw overprikkeling

Heb jij last van overprikkeling door een hersenaandoening? Ga dan aan de slag met ons PrikkelPlan. Met deze online tool ontdek je hoe overprikkeling er bij jou uitziet en wat jou kan helpen.

Prikkelarme Cultuuragenda

Ken je De Prikkelarme Cultuuragenda al? Hierop staat al het prikkelarme aanbod in de Nederlandse cultuursector. Met steun van de Hersenstichting werd deze speciale Cultuuragenda gelanceerd. Tijdens een prikkelarm bezoek, bezoek je het reguliere aanbod mét aangepaste faciliteiten zodat het bezoek prikkelarmer is. Benieuwd welke musea of voorstellingen je nu of in de toekomst kunt bezoeken? Bekijk het aanbod op De Prikkelarme Cultuuragenda.

Ik ken iemand die last heeft van overprikkeling

En wil je die ander graag helpen? Vind hier meer informatie en tips.

Ik wil helpen

Een prikkelvriendelijke samenleving waarin iedereen mee kan doen: wat kun jij doen om te helpen?