Sunset Walk 2024 recordbedrag

Recordopbrengst Hersenstichting Sunset Walk

Op zaterdag 31 augustus vond in Noordwijk de derde editie van de Hersenstichting Sunset Walk plaats. Het wandelevenement kon op 6 juli niet doorgaan vanwege een storm en werd afgelopen zaterdag ingehaald. Met dit wandelevenement vraagt de Hersenstichting aandacht voor iedereen die dagelijks te maken heeft met de impact van een hersenaandoening en wordt er geld op gehaald voor hersenonderzoek. Dit jaar werd er door de deelnemers een recordbedrag van maar liefst € 185.809,- opgehaald.

Van de 1000 wandelaars die aanvankelijk in Noordwijk zouden lopen, stonden er zaterdag maar liefst 600 alsnog aan de start bij de vuurtoren in Noordwijk. Ook liepen nog eens 300 mensen de wandeling vanuit huis. Ambassadeurs Edwin en Annemarie van der Sar waren zaterdag aanwezig om de Sunset Walk te openen en de deelnemers aan te moedigen. Samen met David Verschoor (directeur Hersenstichting) maakten zij de recordopbrengst van de wandeling bekend.

Voor Edwin en Annemarie van der Sar was de Sunset Walk een mooi moment om ook stil te staan bij de gebeurtenissen van een jaar geleden toen Edwin zelf getroffen werd door een hersenbloeding. Edwin: “Vorig jaar zouden wij hier ook staan om mee te lopen, maar dat liep anders. Dat was voor mij, mijn familie en heel veel andere mensen heel erg schrikken. Je bent sportief, je onderneemt veel, werkt hard en dan gebeurt dat ineens. Dat verwacht je niet. Het kan echt iedereen overkomen. Ik ben er goed uitgekomen en ik ben blij dat we hier weer mogen staan. Het is heel mooi om de verhalen te horen en te delen met andere deelnemers.”

David Verschoor benadrukte het belang van een evenement als de Sunset Walk. “Voor ons is het persoonlijke contact en de verhalen van de deelnemers erg waardevol. Zij geven richting aan en inspiratie voor de projecten en programma’s die we ontwikkelen om mensen met een hersenaandoening weer te laten meedoen in de maatschappij.”

Wil jij nagenieten of ben je nieuwsgierig naar Sunset Walk 2024?

Bekijk fotoalbum