Karin Klijn nieuw lid Raad van Toezicht Hersenstichting

Prof. dr. Karin Klijn is benoemd als lid van de Raad van Toezicht van de Hersenstichting. Zij volgt Pim van Gool op, die aftreedt omdat zijn tweede zittingstermijn is afgelopen. Karin Klijn brengt expertise mee op het gebied van wetenschappelijk onderzoek. Zij is werkzaam als hoogleraar en afdelingshoofd Neurologie van het Radboudumc, en zelf actief in wetenschappelijk onderzoek naar beroertes en in het bijzonder hersenbloedingen.

Hersenaandoeningen zijn helaas hard op weg de grootste ziekte van Nederland te worden. Een hersenaandoening zet het leven van de patiënt en zijn naasten volledig op z’n kop. Fysiek, mentaal en sociaal. Daarom zet de Hersenstichting alles op alles voor gezonde hersenen voor iedereen.

Karin Klijn: “In mijn werk als neuroloog zie ik dagelijks de effecten van een hersenaandoening. Zoals de Hersenstichting het verwoordt: ‘Gezonde hersenen zijn niet vanzelfsprekend.’ Steeds meer mensen krijgen te maken met een hersenaandoening en velen leven jaren met de gevolgen hiervan. Als lid van de Raad van Toezicht draag ik de komende jaren graag bij aan het doel van de Hersenstichting: Er zijn voor iedereen met een hersenaandoening, door te kijken hoe aandoeningen kunnen worden voorkomen en behandeld, en te zorgen dat mensen met een hersenaandoening zo goed mogelijk kunnen deelnemen aan de maatschappij. Ik zie uit naar een fijne samenwerking.”

Raad van Toezicht van de Hersenstichting

Karin Klijn vult de Raad van Toezicht aan die verder bestaat uit voorzitter Ewoud Goudswaard, Arja Broenland , Monica Erasmus en Marjolijn Van Oordt. De Raad van Toezicht ziet erop toe dat de directeur-bestuurder, David Verschoor, opereert binnen de beleidslijnen en fungeert als zijn klankbord.