Zo draag je een steentje bij

Als Hersenstichting zetten wij al ruim 35 jaar alles op alles voor gezonde hersenen voor iedereen. We vinden steeds meer oplossingen om de hersenen gezond te houden, beter te behandelen en mensen met een hersenaandoening mee te laten doen in de maatschappij. Wil je als bedrijf een steentje bijdragen aan de algemene hersengezondheid? Bekijk hoe je kunt helpen en zet je in op een manier die past bij jouw bedrijf.

Op zoek naar een bredere samenwerking?

Wij staan altijd klaar om samen de mogelijkheden te verkennen. Door als bedrijf bij te dragen aan een evenement of project van de Hersenstichting toon je je maatschappelijke betrokkenheid en help je bij het realiseren van onze waardevolle doelen.

Overweeg je een langdurige betrokkenheid als strategische partner van de Hersenstichting? Ook dan komen we graag in contact!

Interesse?
Onderzoek de mogelijkheden en neem vandaag nog contact op met Marleen Lindeman, relatiemanager zakelijke markt.

Marleen staat je graag persoonlijk te woord en vertelt je meer over hoe je met jouw bedrijf het verschil kan maken. Stuur een e-mailof bel: 06 57 90 10 81

• Schenken met belastingvoordeel

Voor bedrijven en organisaties is het mogelijk om, onder bepaalde omstandigheden, giften fiscaal in aftrek te brengen. Vanuit een BV kan zakelijk gedoneerd worden. Voor een eenmanszaak, CV, VOF, etc. gelden de regels van particuliere giften.

Jaarlijkse giften boven de € 0 tot een maximum van 50% van de fiscale winst zijn voor de vennootschapsbelasting (VPB) aftrekbaar. In veel gevallen is het voordeliger om vanuit uw BV te geven.

Als jullie bedrijf de bijdrage aan het goede doel in de vorm van ‘sponsoring’ doet, komen de kosten van die sponsoring normaalgesproken als zakelijke kosten voor aftrek in aanmerking. Er is dan sprake van een op geld waardeerbare tegenprestatie die voor de ondernemer een zakelijk karakter heeft, zoals bijvoorbeeld reclame, PR en/of naamsbekendheid. Meer informatie is te vinden op de website van de Belastingdienst. Zelf berekenen wat voordeliger is? Kijk op Berekenhet.nl.

Schenken met belastingvoordeel

Donatie aan de Hersenstichting

Online doneren

De steun van bedrijven is onmisbaar. Jullie eenmalige of maandelijkse donatie draagt bij aan een toekomst zonder hersenaandoeningen.

Doneren kan snel en eenvoudig via ons donatieformulier.

Geld overmaken via de bank

Een eenmalige zakelijke donatie kan gemakkelijk en direct worden overgemaakt op

IBAN: NL18 INGB 0000 000 860 t.n.v. de Hersenstichting, o.v.v. Zakelijke gift.

Handig om te weten: het steunen van de Hersenstichting met een bedrijf is fiscaal aantrekkelijk.